Reputaţia unui brand

Reputaţia unui brand, fie ea câştigată prin experienţa proprie a beneficiarului sau prin experienţa unor apropiaţi sau experţi la care apelează, precum arhitecţi, ingineri, meşteri, va cântări destul de mult în momentul decizional, chiar asta dacă presupune alocarea unui buget mai mare pentru proiect. Cel mai ieftin este să faci bine de la început, chiar şi cu bani mai mulţi, decât să economiseşti pentru ca ulterior să fie nevoie de reparaţii.

„Studiile de piaţă ne arată foarte clar că în 2021 reputaţia brandului, mai ales în termeni de încredere, se regăseşte în top trei criterii de creştere şi loializare a clienţilor, alături de calitatea produselor şi de sistemul de customer service.“
Marian Pârvu, CEO Wetterbest Un brand se defineşte printr-un set de valori în care de cele mai multe ori se regăsesc şi beneficiarii produselor

DIY este în creștere

Când vine vorba de construcţiile realizate în regie proprie, valoarea finală a proiectului este relativă, deoarece pe lângă investiţiile materiale, adică bani, se adaugă şi timpul petrecut în procesul de construire. În general, cei care aleg să procedeze astfel, pe cont propriu, fie vor să economisească din bugetul pe care altfel l-ar da unei echipe de construcţii, fie au mai multă încredere în lucrul făcut de mâna lor, fie sunt pasionaţi de meşterit şi vor să se mândrească la final cu rezultatul muncii lor.

Astfel, reputaţia unui brand, fie ea câştigată prin experienţa proprie a beneficiarului sau prin experienţa unor apropiaţi sau experţi la care apelează, precum arhitecţi, ingineri, meşteri, va cântări destul de mult în momentul decizional, chiar dacă asta presupune alocarea unui buget mai mare pentru proiect.

„Promovarea în sine nu este o garanţie pentru calitatea produsului. Încrederea se clădeşte în timp, cu eforturi susţinute şi cu experienţe pozitive pentru beneficiari. Preţul final al construcţiei poate fi influenţat de brandul produselor folosite, atât pozitiv, cât şi negativ“.
Niculae Duşu, unul dintre acţionarii producătorului de materiale de construcţii Celco din Constanţa.

Brandul contează

Alţi jucători din piaţa materialelor de construcţii sunt de părere că cel mai ieftin este să faci bine de la început, chiar şi cu bani mai mulţi, decât să economiseşti pentru ca ulterior să fie nevoie de reparaţii. Un brand cunoscut ar trebui să confere încredere că banii nu vor fi irosiţi.

Orice mică economie făcută în etapa de alegere a ferestrelor poate duce la probleme sau cheltuieli majore ulterior, ţinând cont că o fereastră bună poate să reducă factura utilităţilor la jumătate. La nivel de branding, Casa Noastră alocă între 2% şi 5% din bugetul anual de investiţii pentru mesajele pe care vrea să le comunice, în funcţie de perioada aleasă din an.

„Un brand se construieşte în mulţi ani, prin promisiuni îndeplinite în faţa clienţilor, a beneficiarilor şi a angajaţilor. Un brand se defineşte printr-un set de valori în care de cele mai multe ori se regăsesc şi beneficiarii produselor. Studiile de piaţă ne arată foarte clar că în 2021 reputaţia brandului, mai ales în termeni de încredere, se regăseşte în top trei criterii de creştere şi loializare a clienţilor, alături de calitatea produselor şi de sistemul de customer service. Brandul aşadar, dar mai ales reputaţia lui, a devenit un asset foarte important inclusiv în industria materialelor de construcţii. Brandul materialelor în mod real nu ar trebui să influenţeze preţul final al unei construcţii. Este însă un indicator al calităţii constante în timp şi al promisiunilor respectate de producător. Calitatea poate influenţa preţul final al construcţiei. Ceea ce contează însă în domeniul învelitorilor metalice sunt finisajele, caracteristicile tehnice ale produselor alese şi chiar culoarea acestora. Ele pot influenţa mult preţul final al produselor cuprinse sub acelaşi brand şi implicit al construcţiei.“
Marian Pârvu, CEO al producătorului de acoperişuri Wetterbest Brandul - un indicator al calităţii constante în timp şi al promisiunilor respectate