Marian Pîrvu, Wetterbest: Am devenit furnizori de acoperişuri pentru mai multe ansambluri de case de lângă Bucureşti, dar şi din restul ţării - Wetterbest

Marian Pîrvu, Wetterbest: Am devenit furnizori de acoperişuri pentru mai multe ansambluri de case de lângă Bucureşti, dar şi din restul ţării

Marian Pîrvu, Wetterbest: Am devenit furnizori de acoperişuri pentru mai multe ansambluri de case de lângă Bucureşti, dar şi din restul ţării

Anul trecut, Wetterbest a înregistrat o creştere de 20% a afacerilor faţă de anul precedent, când raportase venituri de 270 mil. lei. Acelaşi ritm de creştere este estimat acum şi pentru 2021.

Producătorul de acoperişuri Wet­ter­­best vrea să acceseze pie­ţe noi la export, după ce anul tre­cut a de­venit parte a grupului in­ter­naţional Kingspan, în urma tran­zacţiei prin care TeraPlast şi-a vândut divizia Steel. „Ne-am concentrat pe piaţa internă până acum, dar vrem să creştem la export. Mo­mentan, vindem constant în Bulgaria şi Un­­garia, care aduc cam 5% din cifra de afa­ceri totală“, spune Marian Pîrvu, CEO al Wetterbest.

Compania se află în acest moment în pro­c­es de integrare în grupul Kingspan, un pro­­ces început la 1 martie 2021, care se va în­­tinde pe o durată de trei luni şi care presu­pu­ne alinierea la procedurile de lucru ale grupului irlandez.

„Ne grăbim cu această integrare, de­oare­­ce în curând, în lunile mai-iunie, începe sezo­nul construcţiilor.“

Anul trecut, Wetterbest a înregistrat o creş­­tere de 20% a afacerilor faţă de anul pre­ce­dent, când raportase venituri de 270 mil. lei. Acelaşi ritm de creştere este estimat acum şi pentru 2021, pe baza unor investiţii pla­­nificate în sistemul software şi în echi­pamente, dar şi pe baza noilor capacităţi de producţie, inaugurate anul trecut.

„Anul trecut ne-am speriat iniţial, însă, în cele din urmă, piaţa a avut o creştere, chiar dacă a fost mică.“

Chiar la debutul pandemiei, Wetterbest a des­chis o nouă fabrică în localitatea Băicoi din judeţul Prahova. Investiţia totală a fost de 44,5 milioane de lei, din care 8,5 milioane de lei au reprezentat ajutor de stat.

Noua fabrică, inaugurată la Băicoi, se află pe o platformă de 37.800 de metri pă­traţi, pe care sunt ridicate clădiri admi­nis­tra­tive, hale de producţie şi depozite cu o su­pra­faţă totală de peste 14.000 de metri pă­traţi. Doar în echipamente investiţiile au fost de 7,6 milioane de lei, ceea ce a dus ca­pa­citatea totală de producţie de acoperişuri la peste 10 milioane de metri pătraţi pe an.

Compania Wetterbest avea deja o fabrică în Băicoi, la care s-a adăugat în 2019 a doua. Anul trecut, întreaga producţie s-a mu­tat pe o singură platformă, unde, în total, lu­crează aproximativ 330 de angajaţi.

„În prima parte a anului 2020, piaţa aco­perişurilor a fost susţinută de renovări, dar apoi acestea au scăzut, pentru că oamenii nu au mai avut aceeaşi disponi­bili­tate de a primi muncitori în casă, în con­diţiile pandemiei. Aşa că a crescut cererea din rândul construcţiilor noi, în al doilea se­mes­tru, inversând trendul anilor anteriori, când ne bazam pe renovări şi modernizări“, spune Marian Pîrvu. El precizează că numeroase proiecte re­zidenţiale formate din case au apărut în piaţa imobiliară anul trecut, de îndată ce oamenii şi-au manifestat dorinţa de a se muta din apartamente la curte.

„Tendinţa este vizibilă nu doar în preaj­ma Bucureştiului, ci şi în alte zone ale ţării, unde dezvoltatorii s-au orientat foarte repede. Pentru noi, au scăzut livrările de acoperişuri pentru blocuri, însă au crescut cele pentru case. Dezvoltatorii spun că oa­menii preferă să achiziţioneze case acum. Noi am devenit furnizori pentru un an­sam­blu de 120 de case în zona Prahova, un altul de 100 de case în judeţul Cluj, dar şi pentru Cosmopolis, un proiect care se extinde cu case, cel mai mare din portofoliul nostru în acest moment.“

O altă tendinţă pe care o remarcă Marian Pîrvu este deschiderea tot mai mare pe care clienţii o au pentru sfaturile oferite de un arhitect. Astfel, şi tipurile de acoperiş so­licitate sunt mai scumpe. În general, cos­tu­rile pornesc de la 6 euro pe metru pătrat şi ajung la 20 de euro pe metru pătrat, în funcţie de tipul produsului.

„Raportat la alte ţări din regiune, în România există în continuare o mare ne­vo­ie de renovări. Piaţa locală a mate­rialelor de construcţii este matură, are pespective de creştere, iar nevoia de construcţii este imensă.“

Wetterbest îşi vinde produsele prin intermediul a peste 400 de distribuitori, cei mai mulţi – specializaţi în acoperişuri. Brandul este prezent şi în toate reţelele de bricolaj, cu excepţia Dedeman.

Piaţa acoperişurilor are premise de creştere pentru următorul an, arată o analiză ZF pe baza datelor de la jucătorii din domeniu, care iau în calcul chiar şi un avans redus faţă de anul trecut sau într-un ritm mai lent, dar fără îndoială un avans. Cererile de produse mai scumpe, premium vor deveni tot mai mari, adaugă ei, iar balanţa se va echilibra între consumul pentru construcţii noi şi cel pentru renovări.

Piaţa locală de învelitori pentru clădiri a ajuns în 2019 să valoreze 237 de mil. euro, în creştere cu 10% comparativ cu anul precedent, după cum arată datele Neomar Consulting. Spre comparaţie, în urmă cu zece ani, în 2009, piaţa valora 125,9 milioane de euro. Astfel, într-un deceniu, sectorul a crescut cu 88%. Centrul şi nordul ţării sunt regiunile care atrag cele mai mari cereri de acoperişuri pe piaţa locală, mai arată datele Neomar.

În 2019, din totalul pieţei, cea mai mare pondere o aveau acoperişurile metalice, care cumulează aproximativ 160 de milioane de euro. Pe acest segment, alături de Wetterbest, mai sunt activi jucători precum Bilka Steel, Metigla sau Novatik.

Pe locul al doilea se află ţiglele metalice, care reprezintă aproximativ 40 de milioane de euro, urmate de cele din beton şi alte categorii. În România, producători de ţigle ceramice sunt Siceram, Wienerberger sau Brikston Iaşi.

Cine este Marian Pîrvu

Marian Pîrvu a preluat funcţia de director general al Wetterbest (anterior Depaco) în ianuarie 2019, înlocuindu-l pe Valeriu Irimescu, fiul fondatorului companiei, Dragoş Irimescu. Familia Irimescu a vândut ulterior Wetterbest către TeraPlast, care, la rândul său, a vândut anul trecut businessul către Kingspan.

Marian Pîrvu a fost vicepreşedinte al producătorului de acoperişuri Ruukki. A lucrat mai bine de două decenii în sectorul construcţiilor industriale şi rezidenţiale, perioadă în care a ocupat inclusiv poziţii manageriale, precum cele de director comercial, director de producţie, director de operaţiuni sau director general. Înainte de Ruukki a lucrat pentru ArcelorMittal Construction România.

Contactează-ne