Producătorul de acoperişuri Wetterbest, cumpărat în 2020 de un grup irlandez: „Ca urmare a dificultăţii industriei româneşti de a asigura necesarul de materii prime, valoarea importurilor a fost de peste 25 mil. euro“ - Wetterbest

Producătorul de acoperişuri Wetterbest, cumpărat în 2020 de un grup irlandez: „Ca urmare a dificultăţii industriei româneşti de a asigura necesarul de materii prime, valoarea importurilor a fost de peste 25 mil. euro“

acoperis wetterbest

Producătorul de acoperişuri Wetterbest, cumpărat anul trecut de grupul irlandez Kingspan, a intrat în top 500 importatori din România cu volumele din 2020, arată datele furnizate de Institutul Naţional de Statistică.

„Ca urmare a creşterii volumelor comercializate şi implicit a cifrei de afaceri, precum şi a dificultăţii industriei româneşti de a asigura necesarul de materii prime pentru piaţa materialelor de construcţii, valoarea importurilor companiei a fost de peste 25 de milioane de euro“, spun reprezentanţii Wetterbest.

Compania s-a clasat pe poziţia 483 în topul furnizat de INS.

„Standardele noastre în ceea ce priveşte calitatea materiilor prime -rulouri de oţel- folosite în procesele de producţie sunt foarte ridicate, motiv pentru care ne aprovizionăm de la marii producători europeni din domeniu.“

Wetterbest are planuri şi în sens invers, astfel că vrea să acceseze pieţe noi la export, după ce anul trecut a devenit parte a grupului interna­ţional Kingspan, în urma tranzacţiei prin care TeraPlast şi-a vândut divizia Steel. Momentan, compania vinde constant în Bulgaria şi Ungaria, care aduc cam 5% din cifra de afaceri totală.

Anul trecut, Wetterbest a înregistrat o creştere de 20% a afacerilor faţă de anul precedent, când raportase venituri de 270 mil. lei. Acelaşi ritm de creştere este estimat acum şi pentru 2021, pe baza unor investiţii planificate în sistemul software şi în echipamente, dar şi pe baza noilor capacităţi de producţie, inaugurate anul trecut.

Chiar la debutul pandemiei, Wetterbest a deschis o nouă fabrică în localitatea Băicoi din judeţul Prahova. Investiţia totală a fost de 44,5 milioane de lei, din care 8,5 milioane de lei au reprezentat ajutor de stat.

Noua fabrică, inaugurată la Băicoi, se află pe o platformă de 37.800 de metri pătraţi, pe care sunt ridicate clădiri administrative, hale de producţie şi depozite cu o suprafaţă totală de peste 14.000 de metri pătraţi. Doar în echipamente investiţiile au fost de 7,6 milioane de lei, ceea ce a dus capacitatea totală de producţie de acoperişuri la peste 10 milioane de metri pătraţi pe an.

Compania Wetterbest avea deja o fabrică în Băicoi, la care s-a adăugat în 2019 a doua.

Anul trecut, întreaga producţie s-a mutat pe o singură platformă, unde, în total, lucrează aproximativ 330 de angajaţi.

Wetterbest îşi vinde produsele prin intermediul a peste 400 de distribuitori, cei mai mulţi „ specializaţi în acoperişuri. Brandul este prezent şi în toate reţelele de bricolaj, cu excepţia Dedeman.

O piaţă care creşte

Piaţa acoperişurilor are premise de creştere pentru următorul an, arată o analiză ZF pe baza datelor de la jucătorii din domeniu, care iau în calcul chiar şi un avans redus faţă de anul trecut sau într-un ritm mai lent, dar fără îndoială un avans. Cererile de produse mai scumpe, premium vor deveni tot mai mari, adaugă ei, iar balanţa se va echilibra între consumul pentru construcţii noi şi cel pentru renovări.

Piaţa locală de învelitori pentru clădiri a ajuns în 2019 să valoreze 237 de mil. euro, în creştere cu 10% comparativ cu anul precedent, după cum arată datele Neomar Consulting. Spre comparaţie, în urmă cu zece ani, în 2009, piaţa valora 125,9 milioane de euro. Astfel, într-un deceniu, sectorul a crescut cu 88%. Centrul şi nordul ţării sunt regiunile care atrag cele mai mari cereri de acoperişuri pe piaţa locală, mai arată datele Neomar.

În 2019, din totalul pieţei, cea mai mare pondere o aveau acoperişurile metalice, care cumulează aproximativ 160 de milioane de euro. Pe acest segment, alături de Wetterbest, mai sunt activi jucători precum Bilka Steel, Metigla sau Novatik.

Pe locul al doilea se află ţiglele metalice, care reprezintă aproximativ 40 de milioane de euro, urmate de cele din beton şi alte categorii. În România, producători de ţigle ceramice sunt Siceram, Wienerberger sau Brikston Iaşi.

Contactează-ne